Musique & Multimedia: Lights, Dancing and Overflowing Energy

October 27, 2016


Mexican composer Bernardo Feldman presented one of his musical creations under the interpretation of the flutist Salpy Kerkorian and a group of dancers who gave movement to night. The concert continued with the compositions of eight promising composers, DJs and producers of the College of the Canyons, who shared their talent on a night where the lights, dancing and energy took over UNAM Los Angeles.


On Friday, October 21, close to fifty attendees enjoyed projections of geometric figures that seemed to move to the rhythm of the energy transmitted by the notes. Some of the presentations were accompanied by dance pieces performed by students from the College of the Canyons Dance Department under the direction of Phylise Smith, who dressed in black and white, with smiles that surpassed movement and darkness.

 

During the first part of the evening, Feldman led the attendees through a brief journey of the history of contemporary music; explained the artistic and philosophical foundations of electronic rhythm, interacted with the audience and presented part of his own compositions, described by US media as unique and full of discoveries. Feldman’s music was accompanied by mixed media visuals inspired by his compositions and created by Alan Vidali.

Born in Mexico City, Feldman attended the National Conservatory of Music, where he had the opportunity to work with internationally renowned composers. Later, he continued his training and professional development in the state of California, where he is currently head of the Department of Music at the College of the Canyons.

 

Salpy Kerkonian performed a piece full of emotion and spontaneity. "For me, it was therapeutic. This piece is a dream," she said.

During the rest of the evening, students from the College of the Canyons Music Department presented their compositions and visual creations to the public, who also had fun at our music-inspired selfie station, snacks and lights spectacle.

 

Musique & Multimedia: luces, baile y energía 

 

El compositor mexicano Bernardo Feldman presentó una de sus obras musicales bajo la interpretación de la la flautista  Salpy Kerkonian y un grupo de bailarinas que dieron movimiento a la noche. El concierto continuó con las composiciones de ocho prometedores compositores, Dj's y productores del College of the Canyons, quienes presentaron sus obras musicales en una noche donde las luces, el baile y la energía se adueñaron de la UNAM Los Ángeles.

 

La velada de música electrónica tuvo lugar el viernes 21 de octubre en la Sala Edison de las instalaciones de la UNAM-LA en el centro de la ciudad, en donde cerca de 50 personas disfrutaron del juego de luces y de las figuras geométricas semejantes a rosetones medievales, que se proyectaron en la pared y que se movían  al ritmo de la energía transmitida por las notas. Algunas de las presentaciones fueron acompañadas por piezas de baile ejecutadas por jóvenes vestidas con mayones negros, blusas blancas y sonrisas que se elevaban con  el movimiento entre la oscuridad.

 

Durante la primera parte, el Dr. Feldman guió a los asistentes por un breve recorrido de la historia de la música contemporánea; explicó las bases artísticas y filosóficas del ritmo electrónico, interactuó con los asistentes y presentó parte de sus propias composiciones, descritas por la prensa estadounidense como únicas y llenas de descubrimientos. La música de Feldman estuvo acompañada por representaciones visuales inspiradas en sus composiciones y creadas por Alan Vidali.

 

Nacido en la Ciudad de México, el Dr. Feldman asistió al Conservatorio Nacional de Música, donde tuvo la oportunidad de trabajar con compositores de prestigio internacional. Posteriormente continuó su formación y desarrollo profesional en el estado de California, donde actualmente es jefe del Departamento de Música del College of the Canyons.

 

El concierto contó también con la destacada participación de la flautista Salpy Kerkonian, quien realizó una intervención cargada de emoción y espontaneidad. “Para mí, fue algo terapéutico. Esta pieza es un sueño”, comentó.

 

El resto de la noche estuvo a cargo de los jóvenes compositores, Dj's y productores; los oídos dispuestos del público, la estación de selfies, la mesa de bocadillos y las proyecciones luminosas sobre la pared y los rostros de los asistentes.

 

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